Jubii bliver et nyhedsmedie i stedet for en portal

FiG

Sitet vil være et mentalt frikvarter og har ambition om at komme i top-10 over mest besøgte danske medier.

Engang var Jubii blandt de danske frontrunnere som portal, og kendskabet er fortsat pænt: 75 pct. af befolkningen kender Jubii, oplyser selskabet.

Men tiderne har ændret sig, og derfor relanceres det Nordjyske-ejede Jubii nu. Man vil fremover ikke være en portal men et nyhedssite – og ambitionerne er store.

”Vores mål er at blive danskernes foretrukne mentale frikvarter med en kombination af underholdning og nyheder, som vi selv dyrker op. Det skal ske med nyheder fra vores egen redaktion og unikt indhold fra andre medier under Nordjyske som f.eks. JSL Medias stærke livstilsbrands,” siger adm. direktør Martin Schradieck.

Målet er at bygge Jubii op til et stort dansk mediebrand med en række universer med fokus på familieliv, fritid, sundhed, mad, biler og en række flere emner. Og dette miks skal på sigt løfte nyhedssitet op i top-10 på FDIM’s liste over besøgte medier.

På annoncefronten peger Martin Schradiek især på den eksplosive vækst inden for native advertising, hvor annonceindholdet skabes i samme kvalitet og troværdighed som det journalistiske indhold.

Anders Reinholdt Jonssen er sat i spidsen for den nye redaktion, der satser stærkt på at skabe øget vækst via Facebook, hvor en række undergrupper bliver den direkte adgang til flere brugere.

Og da kvinder har vist sig at være bedre til at dele historier på de sociale medier, mens mænd i højere grad blot følger med, vil redaktionens opmærksomhed i højere grad være rettet mod kvinderne.