I Creative Circle Award var der 26 vindere i design, og der blev talt om internationalt niveau.
Men hvis dansk design er i international klasse, så har de ikke opdaget det i den internationale jury i Cannes’ Design-konkurrence.
Eller også er alt det danske design i internationalt format ikke indsendt til konkurrencen.
Uanset hvad er slutfacit det samme: 0 danske arbejder på shortlisten, der blev offentliggjort her til morgen. Og dermed 0 danske løver.
Så gik det en anelse bedre i Cyber. Her kom der en enkelt nominering i skikkelse af Zupa’s arbejde for Jabra.
Det er den tredje nominering i ni kategorier, og nu er der stort set kun forhåbninger tilbage til Film.
Og så selvfølgelig de unge, der allerede har høstet en bronze-løve.
Til gengæld fortsætter den svenske jubelfest: 26 nomineringer i Cyber – 28 hvis man tæller de tre arbejder i en VW-kampagne med enkeltvis. Og 5 nomineringer i Design.
De svenske bureauer har allerede vundet 19 løver, mens de sidste år alt i alt vandt 20 løver i alle konkurrencerne.