Julekalender giver Thy reklame

Zandra Damsgaard
zandra@bureaubiz.dk

En digital julekalender fra Bakkedal er tilsyneladende lykkedes med at skabe opmærksomhed om Thy.

Mere lokalt bliver det næsten ikke. 24 fotos af Thy taget af hobbyfotografer fra Thy danner baggrund for Bakkedals digitale julekalender om… ja, Thy. Præmierne? De er da fra Thy!

Thy-julekalenderen er led i en kampagne, som er lavet i et samarbejde mellem en række lokale producenter og bureauet 25&30. Indtil videre er kalenderen besøgt 150.000 gange, og det er de ret godt tilfredse med hos Dragsbæk, der står bag Bakkedal:

”Vi har aldrig oplevet noget lignende. Det er fantastisk, at så mange deltagere fra København, Bornholm, Sønderjylland – ja hele landet nu har været inde og åbne julekalenderen,” siger marketingchef Michael Pilgaard.

Bag hver kalenderlåge gemmer sig et vinterbillede fra Thy, og deltagerne bliver så opfordret til at byde ind med en titel til gengæld for muligheden for at deltage i konkurrencen om vandreture i Thy, lokale øl eller andre lokale præmier.

”Vi samarbejder med andre i Thy om julekalenderen. Det gør kampagnen bedre for vores kunder – præmierne bliver mere spændende og kampagneuniverset langt mere varieret og interessant på grund af de mange fotos af lokale hobbyfotografer. Der er noget i det for alle parter. Tror, der er en ægthed over tingene, som værdsættes. Det er billeder fra Thy, og præmierne er lokale hele vejen igennem,” siger Lene Alkemade, der er senior brand manager hos Dragsbæk.