Af Bureaubiz & The Orbit Agency

Badekåber til piger går 4.850% frem. Barbermaskiner går 1.969% frem ...

Kvinder bruger næsten to timer og 80 kroner på at barbere sig alene i december. Man skulle tro, at bikinisæsonen var højsæson for glatte ben, men noget kunne tyde på, at det er badekåberne, der står bag. Salget nærmest eksploderer i december. Så når kvinderne tænker ny kåbe, tænker de åbenbart også barbering.

Statistikken giver dog ikke en forklaring på det regulære salgsboom af barbermaskiner. Gives de til kvinderne sammen med kåben som en slet skjult hentydning, eller er det mændene selv, der er de store aftagere?

Vi satte os for at finde sammenhængen og spurgte danskerne. Analysen viste, at 11% faktisk barberer deres ben sjældnere i december. Altså må stigningen betyde, at der er noget andet, der barberes. Og hvis en Brazilian Wax følger det normale prisindeks for personlig pleje, og det ved vi ligger i indeks 130, må konklusionen være: Når det er glat udenfor, er det sikkert ligeså glat indenfor.

Big Data, Small Data, irrelevant info, buzz-words og anekdoter i et lunefuldt sammensurium bragt til dig af Bureaubiz & The Orbit Agency. Sammen med Norstat har vi lavet en analyse, hvor vi spørger et repræsentativt udsnit af danskerne om deres holdninger og adfærd i julen og kombineret det med data fra: Danmarks Statistik og Cosmolaser.dk

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club