Julen i tal 12. december

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

Om en Tiger, sproglige barrierer og A-mennesker.

Når Søstrene Grene og Flying Tiger siger glædelig jul, napper søstrene hele 80% af deres samlede interaktioner. Og vi tror her på SoMe-redaktionen, at der er tale om sproglige barrierer.

Når Flying Tiger Danmark poster, poster de på engelsk, dansk og somme tider på svensk. Når Søstrene Grene tager ting med hjem fra All over the world, poster de konsekvent på dansk. Det kunne tyde på nationalisme, men det er at drage for hurtige konklusioner.

Søstrene poster nemlig konsekvent klokken 7 om morgenen, mens Flying Tiger konsekvent poster inkonsekvent. En konklusion kunne altså være, at nationalister er A-mennesker! Mere relevant er det måske at kigge på effektiviteten mellem Instagram og Facebook.

Søstrene Grene postede 11 gange oftere på Facebook end Instagram i december sidste år. Alligevel fik de 98.383 flere interaktioner på Instagram.

Det burde derfor være åbenlyst at konkludere, at Søstrene skulle spendere mere tid på Instagram. Men her taler de engelsk og til flere lande samtidig og i flere tidszoner. Og så kommer de jo til at ramme andre end deres kernemålgruppe, nemlig B-menneskerne.

Ved at studere forbrugernes adfærd i 746.998.338 SoMe-interaktioner sætter Julen i Tal tendenser og adfærd i et nyt, lidt sjovere lys. Big Data, Small Data, subjektive analyser, buzz-words og anekdoter i et lunefuldt sammensurium bragt til dig af Orbit Red og INNX. Data fra INNX Social.