Julen i tal 14. december

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

Julen i tal 14 – om spritkørsel, utroskab og madsvineri.

Spørger man Victoria Milan, er der 102.000 utro danske hustruer. Med over 2.000.000 mænd over den seksuelle lavalder, er det faktisk et perfekt match med 1 til hver. Hver tyvende af os mænd er nemlig utro til julefrokosten. Noget tyder altså på, at hustruerne med Victoria Milan-profiler har enormt travlt i julemåneden.

Så selvom den står på sild og medisterpølser efter julefrokosten, kan samvittigheden klares med en Ulandskalender. Det er julefrokost-tid traditionsspilleri, spritkørsel, utroskab og madsvineri. Vi har prøvet det før, vi ved præcis, hvad der sker. Slankekur i januar og alt det der.

Man skulle næsten tro, at McEinar sad med Danmarks Statistik i hånden, da han skrev “Jul det’ Cool”. Havde den været baseret på SoMe-data, havde den sang rimet en hel del anderledes. Så ville hittet handle om Damhuskroen.

90% af deres posts handler om julefrokost, og de genererer 158 likes og 210 interaktioner totalt.

Noget kunne tyde på, at det er her, danskerne lægger i kakkelovn en til årets hygge med de 102.000 klare kvinder. Der er til gengæld overraskende få, der omtaler deres julefrokost på desociale medier. Konklusionen må derfor være: selvom man deler ud af sin krop på Damhuskroen, er det ikke noget, man deler på de sociale medier.

Ved at studere forbrugernes adfærd i 746.998.338 SoMe-interaktioner sætter Julen i Tal tendenser og adfærd i et nyt, lidt sjovere lys. Big Data, Small Data, subjektive analyser, buzz-words og anekdoter i et lunefuldt sammensurium bragt til dig af Orbit Red og INNX. Data fra INNX Social.