Julen i tal 20. december

Bureaubiz og Orbit Red

Om bedemænd, krudt og postkassepushere.

Julen er højtid for postkasser. Både i forhold til brugen af dem og i forhold til udskiftningen af dem. Årsagen er åbenlys, eftersom mange postkasser har en skidt nytårsaften. Og Danmarks største postkassepushere Silvan og Bauhaus, gør deres til, at de holder omsætningen oppe.

Faktisk poster de om krudt og brag både den 28. og den 30. december. Content-marketing-strategien laver derefter et regulært U-turn den 2. januar, hvor deres posts sjovt nok handler om postkasser. Lidt sat på spidsen svarer det vel til, at den lokale bedemand begynder at sælge våben eller panodiler i kæmpeglas. Men det gør en anstændig bedemand vel ikke?

Helt korrekt, den Anstændige Bedemand i Rødovre poster om urner. Og selvom det meste af målgruppen har forladt denne verden og dermed de sociale medier, kommer der helt op til 15 likes, når man kan få et gavekort på 500 kr. til den dag, man får behovet for at en de sine dage i en anstændig urne.

Ved at studere forbrugernes adfærd i 746.998.338 SoMe-interaktioner sætter Julen i Tal tendenser og adfærd i et nyt, lidt sjovere lys. Big Data, Small Data, subjektive analyser, buzz-words og anekdoter i et lunefuldt sammensurium bragt til dig af Orbit Red og INNX. Data fra INNX Social.