Af Bureaubiz & The Orbit Agency

December er højtid for potensmidler. Januar er højtid for graviditetstests ...

Salget af cykellygter går naturligvis op i den mørke, kolde juletid. Som også er en kærkommen lejlighed til at dele lidt bøder ud til de stakkels cyklister, der hellere burde bruge 99 kroner på et par lygter i stedet for 700 kroner på en bøde. Og selv om der er tusindvis, der får en bøde, er der ligeså mange, der er kloge nok til at holde sig indenfor i den kolde juletid.

Og dem, der holder sig indenfor, hygger sig også. Faktisk så godt, at salget af potensmidler steg med 12% i december sidste år i forhold til årets øvrige måneder. Det svarer til, at apotekerne solgte knap 23.000 pakker potensmidler. Kun 5% forventer ifølge en ny analyse at købe kondomer i december. Og det har jo en naturlig konsekvens.

Derfor er det måske ikke så overraskende, at særligt mandage i december er højtid for salg af fortrydelsespiller. Tallene viser også, at følgerne af de 12 procents stigning i indtaget af potensmidler rækker helt ind i januar. Udsalgsmåneden er en sand højtid for køb af graviditetstests. Det er det, vi i analysekredse kalder en sand tretrinsraket.

Big Data, Small Data, irrelevant info, buzz-words og anekdoter i et lunefuldt sammensurium bragt til dig af Bureaubiz & The Orbit Agency. Sammen med Norstat har vi lavet en analyse, hvor vi spørger et repræsentativt udsnit af danskerne om deres holdninger og adfærd i julen og kombineret det med data fra: Danmarks Apotekerforening

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club