Julen i tal 22. december

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

Om Chris Rea, Audi og tyskere der er bedre end franskmænd.

De har meget at byde på syd for grænsen også i december: Tænk bare på Hansi Hinterseers jule-compilations, Bock- og Bratwurst og ikke mindst grænsehandel. Og når vi er Driving Home for Christmas, er det i en Mercedes eller en Audi, i hvert fald hvis vi kigger på decembers SoMe-data. Her viser det sig samtidig, at video virker bedre end fotos.

Som den opmærksomme læser vil bemærke, så har vi tidligere i dette medie påvist det stik modsatte. Men for biler på danske SoMe-medier så er det videoer, der hiver de højeste antal interaktioner hjem med 388 flere end på billeder.

Når Hansi Hinterseers afblegede tænder optræder på video, får han ligeså mange interaktioner som Mercedes’ storfilmsproduktioner.

Det kører mindre godt for de franske biler: Citroën tager prisen hjem for den dårligste performende post i kategorien biler. Ét like. Om det er en medarbejder eller den SoMe-ansvarlige selv, der har liket posten, lader vi stå hen i det uvisse.

Men konklusionen må være, at man ikke skal tale om prøveture på de sociale medier i december. I hvert fald ikke hvis man er en Citroën, der hedder Cactus.

Ved at studere forbrugernes adfærd i 746.998.338 SoMe-interaktioner sætter JULEN I TAL tendenser og adfærd i et nyt, lidt sjovere lys. Big Data, Small Data, subjektive analyser, buzz-words og anekdoter i et lunefuldt sammensurium bragt til dig af Orbit Red og INNX. Data fra INNX Social.