Hvad har vi egentlig lært af Julen i Tal?
Julen i Tal er baseret på 72.436 posts og 22.044.933 kommentarer fundet ved at skimme 746.998.338 SoMe-interaktioner på hhv. Facebook, Youtube og Instagram.
Du kan kalde vores subjektive analyser for 24 usammenhængende historier. Men hvis vi lader data tale, og det gør vi, så kan vi definere en række SoMe dos and don’ts.
Alt tyder på, at billeder virker bedre end video, hvis du altså er Youtuber. Er du Gulddrengen eller Dronningen, så hold dig fra Yousee og hold dig til videoer.
Du skal heller ikke tale om dårligt vejr eller marcipan, så hellere tale om buræg eller gammel mad.
Resten af den viden, du har fået foræret, kan du bruge til at blive den næste SoMe-Anekdote-Specialist. Sandsynligheden for, at du kommer til at fremstå enten klogere, mere underholdende eller spændende efter at have læst alle 24 historier, er nemlig usandsynlig stor.
Ud fra devisen: Hellere vide lidt om meget, end meget om lidt, er du blevet klogere på G-strenge, Bockwurst, Gulddrengen, Creme-Dronningen og en flodhest ved navn Yala.
Hvis du altså har læst dem alle, og det siger statistikken, at der kun er 25% chance for, at du har gjort.
Ved at studere forbrugernes adfærd i 746.998.338 SoMe-interaktioner sætter JULEN I TAL tendenser og adfærd i et nyt, lidt sjovere lys. Big Data, Small Data, subjektive analyser, buzz-words og anekdoter i et lunefuldt sammensurium bragt til dig af Orbit Red og INNX. Data fra INNX Social.