Der går også jul i den på Børsen. Her er den bedst performende branchenyhed på de socialemedier en historie om lakrids.
Samtidig taler Børsen oftere om lakrids end pebernødder, og finanskrisen har de også lagt bag sig: Børsen bruger nu ordet succes 1.009 gange oftere end konkurs, når de poster på de sociale medier.
Kigger vi i stedet på supermarkederne, poster de 26 gange om julegodter og kun 10 gange om konfekt. Og det skulle man tro afspejlede os danskere.
Men i december talte de 3.476.000 brugere, der er aktive på Facebook 2.561 gange oftere om konfekt, end de talte om julegodter.
Kan man lære noget af det? Måske ikke, men hvis de sociale medier skal give et bud på, hvad der serveres til kaffen i år, kommer den nok til at stå på marcipan, nougat og tørret frugt elegant mast sammen af buttede børnehænder.
Apropos buttede børnehænder, så har Trump kun snakket om chokolade 1 gang ud af de over 114.000 gange, han har hidset sig op på Twitter.
Det var et smukt stykke chokoladekage fra hans eget resort Mar-a-Lago, han blev ophidset af. Man kan altså konkludere, at selvom hans 3. mest brugte ord er looser, så er han skam ofte positiv. Trumps mest brugte ord er nemlig terrific.
Ved at studere forbrugernes adfærd i 746.998.338 SoMe-interaktioner sætter JULEN I TAL tendenser og adfærd i et nyt, lidt sjovere lys. Big Data, Small Data, subjektive analyser, buzz-words og anekdoter i et lune fuldt sammensurium bragt til dig af Orbit Red og INNX. Data fra INNX. Social kombineret med data fra ViralThread.