Af Peter Engholm 25@mail.dk

Stigning i salget af svesker: 200%. iPads på toilettet: 25% ...

Mens julen er en pause for de fleste, er det høj-sæson for sveskerne. Forbruget stiger til det dobbelte. Og det lyder af meget, men sveskerne kan ikke hvile på laurbærrene – de bliver nemlig i den grad overhalet indenom af sylten, hvor forbruget stiger hele 8 gange.

Man kan ikke sige svesker og sylte uden at tænke: toiletpapir. Og som forventet: Der bliver købt mere toiletpapir i december. Faktisk bliver der købt mere af nærmest alting i Bilka i december.

Derfor har vi spurgt danskerne om deres juletoiletvaner. Og tendensen er klar: 36% indrømmer, at de indtager flere svesker og mere sylte, hvilket hænger godt sammen med, at der bruges mere tid på toilettet. Så er det måske ikke så overraskende alligevel, at 4 ud af 10 også tager deres iPad med på toilettet.

Kan vi lære noget? Stigningen i sveskeindtaget kunne tale for en crosschannel-strategi, der inkluderer de mobile platforme i december.

Big Data, Small Data, irrelevant info, buzz-words og anekdoter i et lunefuldt sammensurium bragt til dig af Bureaubiz & The Orbit Agency. Sammen med Norstat har vi lavet en analyse, hvor vi spørger et repræsentativt udsnit af danskerne om deres holdninger og adfærd i julen og kombineret det med data fra: Fyens.dk / meremobil.dk

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club