Just Eat indgår samarbejde med Snoop Dogg

Emil Malte Simonsen,
emil.s@bureaubiz.dk

Sidste år lancerede takeaway-virksomheden Just Eat en global kampagne under sloganet ‘Did somebody say’. Nu gør Snoop Dogg sætningen færdig i en ny film.

Den amerikanske rapper Snoop Dogg har over 40 millioner solgte albums bag sig globalt. Nu har han sagt ja til at drysse stjernestøv over jinglen “Did somebody say”, som Just Eat lancerede en kampagne med sidste år. 

I en pressemeddelelse siger Just Eat, at de med denne part to af jinglen håber, at de i samarbejde med Snoop Dogg har skabt et hit, der kan få folk til at synge med derhjemme.

Det nye remix er blevet ’Snoopified’ til et hiphop-beat, hvor Snoop Dogg og slæng rapper om øjeblikke, hvor de bestiller deres favorit-takeaway fra Just Eat.

Ikke første gang i dansk reklame
Det er ikke første gang, stjernerapperen Snoop Dogg lægger navn og beat til en dansk reklame. 

I 2014 var han kransefigur for teleselskabet 3, hvor han sammen med virksomhedens hund dannede rammen om kampagnen 3LikeHome, der blev lavet i samarbejde med Co/Plus.

Her kunne 3 efterfølgende konkludere, at samarbejdet med den internationalt havde været dyrt, men det hele værd

 

I pressemeddelelsen siger Just Eat, at det globale samarbejde med Snoop Dogg skal differentiere dem fra andre takeaway-virksomheder på markedet og samtidig sende et budskab om, at takeaway ikke blot er til weekendens hygge, men også til den travle hverdag. 

”Snoop Dogg’s remix giver os muligheden for at få skabt kundekontakt til et yngre segment, og samtidig giver vi lidt stjernespækket sjov til vores eksisterende kunder. Vi er utrolig stolte over samarbejdet, hvor Snoop Dogg har taget Just Eat-brandet til sig og gjort det til noget personligt,” siger Kamilla Dannemarre Meincke, brand manager hos Just Eat, i pressemeddelelsen.

Om kampagnen
Filmen er produceret af Riff Raff Films og instrueret af Francois Rousselet.

Musikvideoen er blandt andet filmet i Snoop Doggs private omgivelser i LA. 

Kampagnen lanceres på syv markeder (Danmark, Irland, Australien, Frankrig, Spanien, Italien, Storbritannien) og vil løbe fra maj og et år frem på tværs af TV, OOH, DOOH, social og i radio. I Danmark bliver kampagnen lanceret på TV i løbet af juni.