Just Eat skruer op for markedsføring

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

Onlinemadportalen investerer et trecifret millionbeløb i produktudvikling og markedsføring.

Madportalen Just Eat vil investere et trecifret millionbeløb i nye investeringer i Danmark, som især vil blive brugt på markedsføring og produktudvikling. Det skriver Børsen.

“Vi kommer til at investere flere penge i Danmark i år end nogensinde tidligere, og det vil kunne ses på to måder. For det første skruer vi op for marketingsiden, og for det andet vil der komme mere innovation omkring produktoplevelsen for forbrugerne. Samlet kommer vi til at investere op mod 100 mio. kr. i Danmark i 2015,” siger David Buttress, adm. direktør i Just Eat til avisen.

Noget af det, der vil blive rullet ud i Danmark, er et samarbejde med Apple omkring den mobile betalingsløsning Apple Pay samt en app til Apple Watch, som allerede er tilgængelige i Storbritannien.

De danske restauranter har været utilfredse med, at Just Eat har hævet procentsatserne, som restauranterne skulle betale, men topchefen mener, at de planlagte investeringer vil forbedre samarbejdet, fordi det vil betyde en større omsætning og indtjening til restauranterne.

Just Eat kan da også fortælle om en positiv udvikling i første halvdel af 2015. I Danmark steg antallet af bestillinger med 9 pct., således at man genererede en omsætning på 450 mio. kr. til de 2000 tilknyttede restauranter.

På koncernniveau voksede antallet af bestillinger med 52 pct. til 41,9 millioner bestillinger. Omsætningen er i samme periode steget med 54% til 1.136 milliarder kroner, mens overskuddet landede på 265,4 millioner kroner. Det svarer til en stigning på 62% ift. første halvår 2014.

Hos Hungry.dk ser man konkurrententens investeringer i markedsføring som en fordel.

Rune Risom, medstifter og adm. direktør i Hungry.dk, siger til avisen:

“Vi tror på, at der er plads til os alle. Hvis de skruer op for markedsføringen, må det betyde, at det vækster markedet, og det kan også skabe nogle effekter hos os. Indtil videre er vi ikke blevet påvirket negativt, når Just Eat har brugt penge på at markedsføre sig selv,” siger han.

Børsen, p. 13.