Af Peter Engholm 25@mail.dk

Society Advertising blev kun et halvt år gammelt. Nu lukker bureauet og 17 års makkerskab afvikles.

Society Adverstising, der blev stiftet oven på Just/Kiddes konkurs i marts, eksisterer ikke mere. Det bekræfter parterne over for Bureaubiz.

“Bureauet er nedlagt – dels p.g.a. krisen, dels fordi Uffe Just vil i én faglig retning, mens jeg vil fortsætte i dét, der er min metier: Reklame og kreativitet – med bl.a. Miele-filmene,” siger Carsten Kidde, tidligere kreativ direktør i Just/Kidde og direktør i Society.

“Uffe Just og jeg har været i dette set-up i 17 år. Nogle ting lykkedes, men det var ikke alt, der lykkedes 100 pct. Efter så mange år sammen er bruddet egentlig også naturligt,” siger Carsten Kidde.

Uffe Just begrunder det nedlagte bureau med “afmatning i markedet og i samarbejdet” og tilføjer:

“Der er meget, vi kan være stolte af – især de første år. I de senere år er der bestemt ting, vi gerne ville have undgået. Men klicheen ‘en lykkelig skilsmisse’ passer godt her – vi er bedre venner, end vi nogensinde har været. Metaltrætheden lå i det samarbejdsmæssige.”

Hverken Carsten Kidde eller Uffe Just ønsker på nuværende tidspunkt at være detaljerede om fremtidsplanerne – andet end, at det fortsat er reklame for Kiddes vedkommende, og at det ikke er det i Justs tilfælde.

“Det bliver ikke reklame, men forbrugerrelaterede koncepter. Jeg har været i reklamebranchen i 24 år – har aldrig lavet andet – og har lært noget om forbrugeradfærd, målgrupper og huller i markedet. Derfor vil jeg se nærmere på virksomhedsideer og forretningsideer,” siger Uffe Just.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club