Af FiG

Man snylter på JustEats markedsføring ved at markedsføre sig under navnet JustMeat, og derfor er der nedlagt forgedforbud mod anvendelsen af navnet.

Den danskskabte internetforretning, JustEat, har været en markant international succes med sit koncept om at gøre det let at bestille fastfood over nettet.

Så måske var det nærliggende for et slagtersite, hvor man kan bestille kød fra en række slagtermestre, at ride med i slipstrømmen på JustEats succes.

Men den går ikke. Retten i Holstebro har nedlagt fogedforbud mod firmanavnet “Just Meat”, fordi det ligger for tæt op ad “Just Eat”.

Det fortæller Ritzau.

Fogedretten siger, at der er tale om to stort set identiske forretningskoncepter, og at de to navne er så enslydende, at der er fare for forveksling. Derved kan JustMeat skade JustEats varemærke.

Just Eat har siden starten i 2000 brugt store summer på at markedsføre sit koncept. JustMeat startede i september 2011.

Kilde: Ritzau

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club