Af FiG

Clientis aarhusianske afdeling er blevet hyret til at markedsføre Djursland.

Destination Djursland vil gøre mere væsen af sig, og derfor har man gennemført en omfattende brandingproces, hvor man på baggrund af data om turisternes adfærd og rejsemotiver har kortlagt Djurslands styrkepositioner og fremtidige potentiale.

Hovedkonklusionen blev, at Djursland er et oplevelsessted og har en særlig styrkeposition inden for dette. Det skyldes på den ene side en utrolig høj koncentration af forlystelsesparker, dyreparker og museer – og på den anden side et stort udbud af naturoplevelser.

Opgaven at udtrykke dette er så blevet lagt i hænderne på Clientis relativt nye aarhusianske afdeling, og resultatet blev ”Djursland – det vildeste Danmark”.

“Det nye slogan rummer samtidig en klar position, som vi kommer til at arbejde på at indtage de kommende år. Clienti’s tekster og lay-out udtrykker det på en elegant måde. Det var især dualismen i ordene og koblingen til billederne, som overbeviste os. Vi kan se, at det virker både for de såkaldt vilde familieattraktioner og de mere afdæmpede natur- og oplevelsesattraktioner,” siger Flemming Rasmussen, der er turismedirektør for Destination Djursland.

Det første synlige tegn på brug af det nye slogan ”Det vildeste Danmark” og den nye kommunikationsplatform er turistbrochuren for Djursland samt på Destination Djurslands hjemmeside. Kampagnen vil løbende folde sig ud.

”Det var vigtigt at få skabt et afsæt med en skarphed, så vi kunne sikre awareness i den store jungle af traditionelle og ofte meget ensartede turistbilleder fra det idylliske Danmark. Det er noget, der kræver visioner og en god portion mod og handlekraft at købe ind i,” siger Jesper Søderberg, der er direktør for Clienti i Aarhus.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club