Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

Og skal samtidig gennem en spareplan, der indebærer fyringer.

DAGENS MEDIA: Så kom beslutningen. Nu har Jyllands-Posten også besluttet at omlægge hele avisen til tabloid. Beslutningen kommer samtidig med, at man forbereder en omfattende sparerunde for at rette op på økonomien – dels som reaktion på et svært marked og dels på grund af det kostbare eventyr med gratisavisen 24timer, som nu er solgt til MetroXpress.

IJP/Politiken koncernen karakteriserer man selv initiativet som offensivt – eller om at tilpasse sig i god tid, så man ikke får ryggen mod muren.

Printdirektør Jane Ravn, Mediaedge:cia, køber dog ikke det budskab. Hun siger til Børsen, at uanset hvordan man vender og drejer det, så handler det om besparelser fremtvunget af et presset avis- og annoncemarked.

Nogle af besparelserne bliver mulige, fordi Jyllands-Posten udkommer i tre forskellige formater og papir. Dette bliver forenklet ved formatskiftet.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club