Jyllands-Posten outsourcer redaktionelt indhold

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

Magasinforlaget JSL skal fremover levere indhold inden for udvalgte områder til dagbladet.

I takt med at oplagene falder og falder må dagbladene søge kreative løsninger – f.eks. i forhold til produktionen af indhold.

Det gælder f.eks. Jyllands-Posten, som nok fortsat er landets største avis – men støt og roligt nærmer sig et oplag på 100.000 – fra den forkerte side.

Avisen har netop annonceret et nyt initiativ, hvor man outsourcer en del af indholdsproduktionen.

Det drejer sig om JSL Media, der står bag udgivelserne Vi med Hund, GolfMagasinet, BådNyt, Jagt, Vildt & Våben samt Mad&Venner

Med dagens aftale med Jyllands-Posten vil de redaktionelle teams hos JSL Media fremover også skulle levere udvalgt redaktionelt indhold inden for de fem fagområder jagt, golf, båd, hund og mad til Jyllands-Posten.

Den forventede mest betydelige del af leverancen til Jyllands-Posten vil omfatte to ugentlige sider om både og sejlads til Jyllands-Postens fredagstillæg Tour. En leverance, som hidtil har været varetaget af Bådmagasinet, men som fra den 1. december i år skal leveres af BådNyts redaktion.