Jyllands-Posten skal have ny marketingchef

Peter Engholm
25@mail.dk

Et af landets største rådgivnings- og revisionsfirmaer har hos mediekoncernen hentet sin nye market director. Og nu er Jyllands-Posten ved at finde en ny marketing- og kommunikationschef.

Jyllands-Posten rykker for tiden på sin marketing; med Aurora-prisen, med valg af to bureauer – Konstellation og &Co – samt lanceringen af det nye digitale erhvervsmedie, Finans, via en kampagne signeret af &Co.

Nu rykker marketing- og kommunikationschef gennem de seneste to år, Jeppe Schyth Olsen, imidlertid også. Til et job som market director i BDO, der er landets fjerdestørste revisionsvirksomhed med 1.100 medarbejdere og 846 mio. kr. i omsætning i seneste regnskabsår.

”Jeg får som market director ansvar for salg, marketing og kommunikation i en af Danmarks mest dynamiske rådgivningsvirksomheder. Det er en enestående mulighed, som jeg ikke kan sige nej til – trods min store glæde ved at være på Jyllands-Posten,” siger Jeppe Schyth Olsen.

Han tilføjer:

”Det, der appellerede til mig ved BDO’s tilbud, var muligheden for at arbejde integreret med salg og marketing – og for at være med til at designe en ny markedstilgang.”

Hos Jyllands-Posten har bladdirektør Claus Hovge Andersen forståelse for Jeppe Schyth Olsens farvel, uden at det dog gør situationen nemmere:

”Jeg er ked af, at Jeppe rejser – for jeg har været glad for samarbejdet. Men Jyllands-Posten er allerede nu i gang med at finde en kandidat til erstatning for Jeppe. Og jeg regner med, at vi kan afslutte denne proces inden for kort tid,” siger Claus Andersen og uddyber:

”Som mediehus er det oplagt at have en marketing- og kommunikationschef i én og samme person, så det er den samme profil, som vi fortsætter med. Indtil da er Tine Porse Madsen konstitueret marketingchef.”