Af Peter Engholm 25@mail.dk

Et af landets største rådgivnings- og revisionsfirmaer har hos mediekoncernen hentet sin nye market director. Og nu er Jyllands-Posten ved at finde en ny marketing- og kommunikationschef.

Jyllands-Posten rykker for tiden på sin marketing; med Aurora-prisen, med valg af to bureauer – Konstellation og &Co – samt lanceringen af det nye digitale erhvervsmedie, Finans, via en kampagne signeret af &Co.

Nu rykker marketing- og kommunikationschef gennem de seneste to år, Jeppe Schyth Olsen, imidlertid også. Til et job som market director i BDO, der er landets fjerdestørste revisionsvirksomhed med 1.100 medarbejdere og 846 mio. kr. i omsætning i seneste regnskabsår.

”Jeg får som market director ansvar for salg, marketing og kommunikation i en af Danmarks mest dynamiske rådgivningsvirksomheder. Det er en enestående mulighed, som jeg ikke kan sige nej til – trods min store glæde ved at være på Jyllands-Posten,” siger Jeppe Schyth Olsen.

Han tilføjer:

”Det, der appellerede til mig ved BDO’s tilbud, var muligheden for at arbejde integreret med salg og marketing – og for at være med til at designe en ny markedstilgang.”

Hos Jyllands-Posten har bladdirektør Claus Hovge Andersen forståelse for Jeppe Schyth Olsens farvel, uden at det dog gør situationen nemmere:

”Jeg er ked af, at Jeppe rejser – for jeg har været glad for samarbejdet. Men Jyllands-Posten er allerede nu i gang med at finde en kandidat til erstatning for Jeppe. Og jeg regner med, at vi kan afslutte denne proces inden for kort tid,” siger Claus Andersen og uddyber:

”Som mediehus er det oplagt at have en marketing- og kommunikationschef i én og samme person, så det er den samme profil, som vi fortsætter med. Indtil da er Tine Porse Madsen konstitueret marketingchef.”

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club