Jyllands-Posten: To nye film og nyt bureau

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

Sammen med en ny strategisk samarbejdspartner vender Jyllands-Posten for alvor tilbage til tv. Men budskabet er blevet mere moderne. Se filmene her

Jyllands-Posten har i de senere år shoppet lidt mere rundt blandt bureauer. Bl.a. har &Co og Metaphor været inde over.

Men i slutningen af sidste år kom Zupa Recommended på opgaven at hjælpe med lanceringen af JP Premium, og det gik så godt, at bureauet nu også står bag en større kampagne med bl.a. tv.

“Vi har ikke som sådan haft en konkurrence, men vi har talt med forskellige, og på det grundlag begyndte vi at samarbejde med Zupa Recommended via Mogens Kristensen og Ulrik Juul. og nu ser vi dem som vores strategiske samarbejdspartner,” siger marketing- og kommunikationschef  Jeppe Schyth Olsen.

Med kampagnen, der starter i dag vender Jyllands-Posten for alvor tilbage til tv.  Man har på et tidspunkt været en lille smule på News med en lille sag, men nu går man meget mere massivt til værks og går bredt på tv.

Desuden kommer man ud med et budskab, der både handler om JP Premium og om en mere generel branding under det velkendte slogan “Hvis de vil vide mere” – men nu udbygget med “Hvis de vil vide endnu mere”.

Formålet er dels at udbrede kendskabet til det nye digitale abonnementsunivers uden bindinger og med nyt prispunkt, dels at videreudvikle Jyllands-Postens eksisterende brandplatform.

“Med de første trin i kampagnen – og senest med de nye reklamefilm – bringer vi den trykte avis og det hæderkronede Jyllands-Posten pay-off “Hvis du vil vide mere” yderligere i spil”, siger kreativ direktør Ulrik Feldskov Juul og fortsætter:

“Jyllands-Posten er landets mest citerede avis og leverer kvalitet og dybde på et konsekvent højt niveau. Derfor tør Jyllands-Posten, uden at blinke, at udfordre sig selv, kerneproduktet og sin position i debatten om trykt versus digital nyhedsformidling. Det er både modigt og forfriskende.”

Selv om meget er nyt ved JP Premium, er der dog én ting, der ikke har ændret sig. Det er stadigvæk skuespiller Henning Jensen, der lægger stemme til de nye film, der er instrueret af Michael Toft, og produceret af M2 Film /v. Jan P.

“Vi søger dog at udvikle tonen i filmen, så den bliver lidt mindre højtidelig end nogen af de tidligere. Som mange andre aviser vil vi gerne have lidt bedre fat i et lidt yngre publikum – d.v.s. dem over 30,” siger Jeppe Schyth Olsen.