Jysk bureau opruster på animation

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

Happy & Co har valgt at insource en specialist-kompetence og ansat flerårig samarbejdspartner.

Mange steder skærer bureauer til og koncentrerer sig om kernekompetencer, mens specialist-funktioner tilkøbes efter behov.

Men midtjyske Happy & Co i Ikast tror så meget på animation, at man har valgt at gøre kompetencen til en integreret del af bureauet. Det sker med ansættelsen af Kasper Kruse, der er uddannet på Den Danske Filmskole og har 15 års erfaring som animations-instruktør i samarbejde med et bredt internationalt netværk af animatorer.

“Vi ser animation som et værktøj til salg og formidling på linje med de mere traditionelle medier som tryksager, websites, film og outdoor. En kompetence, der skal tænkes ind og vurderes som en mulighed i alle opgaver. På den baggrund er animation en naturlig opgradering af bureauets kompetencer,” siger kontaktdirektør Preben Rokkjær.

Happy & Co har de seneste år arbejdet tæt sammen med Kasper Kruse, og flere af bureauets kunder har set animation, som et forstærkende supplement til den traditionelle markedsføringspalet. Ikke mindst i lyset af, at brugen af sociale medier og viral markedsføring får en mere og mere seriøs plads i mange virksomheders marketingplaner og -strategier.

“Animation er i stigende grad en del af mediebilledet og den digitale markedsføring. Fordi det er et unikt medie, der kan tilpasses alt fra branding, produkt- og servicepræsentation og forklaring af strategier til spil, undervisning og e-learning. Vi møder animation alle vegne – fra dyre specialeffekter i spillefilm til små animationer på nettet. Med animation kan man vise det usynlige, besjæle objekter, give kant til tør tekst og grundlæggende formidle sit budskab på en levende, engageret og interessant måde,” siger Kasper Kruse.