Jysk energiselskab vælger endnu et – delvist – københavnsk bureau

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

Tre-For valgte forleden et digitalt bureau. Nu følger så et reklamebureauskifte – fra trekantområdet til et bureau med to adresser.

Energimarkedet forbereder sig på liberaliseringer og opbrud. Allerede nu kan forbrugerne selv vælge leverandør af el, men prisforskellen er så lav, at det ikke har betydet de store ryk.

Men det er et varsel om opbrud, og derfor er der behov for at beskæftige sig med sin positionering.

Tre-For, der holder til i Trekantområdet, valgte forleden det københavnske digitale bureau Adnuvo som ny samarbejdspartner, men selskabet har også haft gang i et udbud på reklamebureau-området, og det har ført til et skifte.

Også her har man valgt et bureau uden for området – dog kun delvist til et københavnsk bureau, idet Uncle Grey jo har adresse i både Århus og København.

Tre-For er vundet i konkurrence med to andre større bureauer. Uncle Grey har allerede løst en opgave og man er nu ved at igangsætte et stort strategisk projekt, der skal udmunde i en helt ny kreativ platform.

Første opgave handlede om at få selskabets basis-el-kunder til at konvertere til det mere miljørigtige Vindstrøm. Kampagnen bestod af DM, print, event, online og regionale tv-spots, der nu spredes til nationalt tv.

”Vi kom med et ret humoristisk, men også meget rationelt, take på energikommunikation, som heldigvis faldt i Tre-For’s smag.

Det har ikke været muligt at få fat i Tre-Fors marketingchef, men ifølge Bureaubiz’ oplysninger lå selskabet tidligere hos Markant Reklamebureau i Kolding.