Timingen er interessant, når SuperBest er ude med en række nye film fra Wibroe, Duckert & Partners. I den seneste forklarer “den dedikerede købmand Steen” om SuperBests kød, der enten er superkvalitet eller bedst til prisen.
Med timingen tænkes ikke på, at SuperBest i efteråret fik dybe ridser i imaget, da en række butikker fiflede med datomærkningen på kødet – og at det derfor giver god mening at genrejse tilliden – timingen er derimod interessant hos konkurrenten.
Dansk Supermarked genopliver nemlig MesterHakket – kødkonceptet med tv-kokken Søren Gericke som talsmand, der i 1990erne sikrede detailkoncernen en gedigen succes. Og konceptet blev i sin tid skabt af netop Wibroe, Duckert & Partners.
Nok engang er Søren Gericke i centrum, og han gør comeback fra den fremmede planet, som vi alle – ifølge speaket i den aktuelle film – ved, han kommer fra.
Der er tale om en større kampagne, der kommer til at køre frem til sommer – og afsenderen er Føtex og Bilka. Føtex’ nuværende Knolø-kampagne er skabt af AarhusKontoret, mens Bilkas aktuelle kampagne “Tænk stort, betal småt” er signeret af Recommended.
Den nye kampagne fra MesterHakket har Envision som bureau, og det skyldes, at kunden er indkøbsafdelingen i Dansk Supermarked – altså en tværgående indsats.
Det har ved denne artikels deadline ikke været muligt at få en kommentar fra Dansk Supermarked.
Se den nye MesterHakket-film her. Og en af de ældre af slagsen her.
SuperBests nye film kan ses her.