Kæmpebudgettet fra Boxer TV placeres uden bureaukonkurrence

Peter Engholm
25@mail.dk

Markedsføringen af digitalt tv bliver en affære mellem håndplukkede bureauer

Boxer TV varmer op til at markedsføre de jordbaserede digitale signaler, der vil ændre det danske tv-billede fra 1. november næste år.

Selskabet vandt før sommeren retten til at opbygge og drive sendenettet, og der er tale om en milliard-stor investering, som skal markedsføres med formentligt et meget betydeligt budget. Boxer besluttede dog også at afvente afgørelsen på konkurrencen om den offentlige kommunikationsindsats – en konkurrence der blev karakteriseret som Årets gyseligste udbud. Valget faldt før sommeren på en konstellation af Advice, Metaphor og Maxus. Boxer TV har planer om at lægge sig i slipstrømmen af denne kampagne, og nu er det altså tid til at vælge bureau.

“Vi er nu i gang med at finde et reklamebureau og snakker i øjebliket med en række bureauer “, siger Boxer TVs adm. direktør, Steen Ulf Jensen.

Altså ikke en egentlig konkurrence om budgettet?

“Nej, ingen bureaukonkurrence. Vi synes, vi har så god viden om bureauerne og dét, vi skal have kommunikeret, at vi har valgt nogle konkrete bureauer, som vi nu mødes med”, siger Steen Ulf Jensen.

Hvor mange bureauer har I inviteret?

“Det ved jeg ikke …”

Det ved du ikke?

“Det står vores marketingchef, Søren Bruun, for. Vi er så få i organisationen, at vi må håndtere de fleste opgaver ret selvstændigt,” siger Steen Ulf Jensen.

Hvornår forventer I at have fundet jeres bureau?

“Det ved jeg heller ikke,” siger Steen Ulf Jensen.

Nå, men det er da ærlig snak. Så må jeg jo tale med Søren Bruun …

“Nej, for det er mig, der er spokesperson“, siger Steen Ulf Jensen.