Kaffebrand vil hylde kreativiteten

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

Nescafés kapsel-brand er gået i samarbejde med hiphop-kunstneren, will.i.am i global kampagne.

I mange år har kaffebrands været mere lokalt og regionalt styret. Men med kaffekapslernes indtog på markedet er også fulgt mere globalt styrede brands.

I front har man set Nespresso, der har hyret George Clooney, men nu følger Nescafés Dolce Gusto så op med et samarbejde med hiphop-kunstneren will.i.am i en kampagne, der har som overskrift at hylde kreativiteten.

Samarbejdet skydes i gang med en global kampagne og en 30 sekunders film, der viser will.i.am i studiet med Nescafé Dolce Gusto. Will.i.am indspiller en unik genfortolkning af Otis Reddings ikoniske hit ’(Sittin’ On) The Dock of the Bay’, imens Nescafé Dolce Gusto remixer en klassisk kop kaffe til en ny fantastisk kaffeoplevelse.

https://www.youtube.com/watch?v=qB2UifxuGb4

Før filmens officielle premiere overtog will.i.am Dolce Gustos Facebookside i to døgn, hvor han bl.a. delte behind-the-scenes indhold fra arbejdet med at lave det remix, der er skabt til filmen.

Selve filmen er instrueret af diego Contreras Salomon Lighthelm og fik premiere i går, torsdag d. 1. september.

Nescafés danske bureauer er Reputation, MediaCom og MSLGroup.

Kampagnen er et resultat af, at efterspørgslen på kvalitetskaffe og sofistikerede kaffeoplevelser er i markant stigning. Derfor ønsker Nescafé Dolce Gusto at inspirere til, hvordan man med kreativitet kan genopfinde klassikere – og hvordan man kan skabe kaffeoplevelser, der går længere end blot en klassisk kop kaffe.