For første gang er den italienske kaffespecialist Delonghi ude med en stor marketingsatsning i Norden.
Kampagnen, der kører hele foråret i både Danmark, Norge og Sverige inkluderer både TV, radio, online, SoMe og instore-aktiviteter.
‘Frigør kaffens fulde kraft’, som kampagnen hedder, har fokus på fordelene ved at have en fuldautomatisk kaffemaskine i sit hjem.
Bag kampagnen står M&C Saatchi Italy, som har været bureau for DeLonghi siden juli 2019. Filmen er produceret af Utopia, som har været bureau for DeLonghi
Baggrunden for at gå ud med en stor kampagne er, at fuldautomatiske kaffemaskiner vækster i Norden. Målet er at skabe øget kendskab til DeLonghi og vækste kategorien, da der findes et stort uudnyttet potentiale, siger marketing director nordic hos DeLonghi, Ulrika Ekelund:
”Vi ser et stort potentiale i, at der er en lang tradition for at drikke kaffe, og at det er en naturlig del af den nordiske kultur. Samtidig ser vi en øget efterspørgsel efter fuldautomatiske kaffemaskiner som fx vores Dinamica Plus, og vi tror også, at forbrugerne i disse pandemi-tider ønsker en oplevelse af at drikke rigtig god kaffe i barista-kvalitet derhjemme.”
Sideløbende med kampagnen har DeLonghi indgået et sponsorsamarbejde med to danske podcasts, nemlig ‘Sitter’ med Iben Hjejle og Signe Lindqvist samt ‘Kok og Kok’ imellem med Thomas Rode.
DeLonghi har samtidig fået udviklet en helt ny visuel identitet, som bl.a. består af et nyt brand logo, to nye skrifttyper, en ny farvepalet og helt ny emballage. Det arbejde har bureauet Landor & Fitch stået bag.
Instagram-annonce