Af Pia Osbæck pia@bureaubiz.dk

"Kampagnen sætter billeder og følelser på, hvordan det er at bo i en svinesti, på en banegård og i et fængsel," siger bureaupartnere.

’Værdig ældrepleje NU!’ Sådan lyder opråbet i Ældre Sagens kampagne, der skal vise personer i alderen 50 +, at man gør noget for at sætte ældreområdet på dagsordenen op til kommunal- og regionvalgene den 16. november. 

”Kampagnen sætter billeder og følelser på, hvordan det er at bo i en svinesti, på en banegård og i et fængsel – og hvor frustrerende det samtidig er, når man ikke kan gå på barrikaderne, selvom man gerne vil. Det er billedet på et liv, vi ikke ønsker for vores pårørende eller for os selv, når vi på et tidspunkt får brug for hjælp fra andre for at kunne leve et værdigt liv,” siger Anita Baun Hørdum, partner hos Lead, der står bag kampagnen.

Mads Jonassen, kreativ chef hos Lead, supplerer:

”Med udgangspunkt i det hjemmevante billedsprog af hygge, porcelæn og hjemmehækling får vi beskueren pejlet ind på vores omdrejningspunkt. Samtidig låner kommunikationen referencer fra aktivisme, oprør og politiske bevægelser. Den visuelle identitet er skabt i mødet mellem den stereotype forestilling af et ældre univers og et ’på barrikaderne’ aktivistisk spor.”

Temaet for kampagnen er fundet ud fra en række analyser, der ifølge pressemeddelelsen viser, at hjælpen til ældre er skåret ned til et drastisk niveau langt under værdighed. 

Kampagnefilmen er produceret af Octopuss med Sune Albinus som instruktør, den kører på TV2 Regionerne. Desuden er der udviklet outdoor-annoncer samt annoncer til Familie Journalen og Ældre Sagens medlemsblad.

Desuden får Ældre Sagens lokalafdelinger tilsendt fysisk materiale, som er beregnet til at bruge på vælgermøder.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club