Af Emil Malte Simonsen emil.s@bureaubiz.dk
En ny kampagne viser sovende landsholdsprofiler, der lader op til næste kamp ved EM.

Sengeproducenten Tempur er ude med en kampagne, der skal aktivere brandets landsholdssponsorat. MediaCom Beyond Advertising står bag kampagnen, der er inspireret af et program fra DR's børnekanal, Ramasjang.

Tempur er leverandør af madrasser og puder til herrelandsholdet. I en ny kampagne forsøger Tempur at skabe opmærksomhed omkring sponsoratet ved at producere søvndyssende ‘slow tv’. 

I kampagnen, der kører på sociale medier, på web-tv og i Tempurs butikker, så længe Danmark er med i EM, sender man ‘live’-transmissioner fra landsholdsspillernes senge. På Tempurs hjemmeside kan man således følge en stream, der viser en rotation af landsholdsprofiler sove – hvis man da følger med om natten. Sengen står nemlig tom, når spillerne er i kamp. Samtidig tælles der ned til tidspunktet for næste landskamp.

Reklamebureauet MediaCom Beyond Advertising står bag ideen til kampagnen – og medgiver i en pressemeddelelse, at der er lånt lidt fra et kendt TV-program: ‘Ramasjang Sover’.

Programmet sendes på DR’s kanal til børn, Ramasjang, og viser hver aften og nat ‘live-billeder’ af karakterer og værter, der sover. Der er naturligvis ikke tale om en faktisk livestream, men en leg med illusionen om det – det er også tilfældet for Tempurs livestream. 

Langsomt og søvndyssende
Kreativ direktør i MediaCom Beyond Advertising, Peter Michael Willer, forklarer i pressemeddelelsen, at man har valgt at skele til Ramasjang sover, fordi det både vil vække genklang hos unge og voksne.

”Ramasjang Sover er noget som alle børn og unge kender – og måske i endnu højere grad deres forældre. Formatet er vel i virkeligheden blevet en klassiker på linie med et andet slow-tv-fænomen som pausefiskene, som Danmarks Radio også stod bag,” siger han, og uddyber:

“Formatet er så langsomt og søvndyssende, at det i sig selv er opmærksomhedsskabende – og netop denne effekt var vi på jagt efter for Tempur.”

Tempur er ikke sponsor af landsholdet i traditionel forstand. Virksomheden leverede også puder og madrasser til Landsholdet i forbindelse med slutrunden i VM i 2018. 

Se kampagnefilmen her

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club