Kampagne mod knive i nattelivet

Peter Engholm
25@mail.dk

Det Kriminalpræventive Råd har valgt bureauet, der skal stå bag en kommende ungdomskampagne – et bureau, der i øvrigt har haft en god uge.

For et par måneder siden valgte Det Kriminalpræventive Råd bureauet til at relancere ”Nabohjælp” – det drejede som Public, og nu går samme bureau så i gang med en ny opgave for rådet: En større ungdomskampagne mod knive i nattelivet.

Laila Andersen fra Det Kriminalpræventive Råd siger om bureauvalget:

”Vi har i vores vurdering lagt vægt på, at Publics tilbud i sit valg af budskab, kampagneelementer og kanaler i meget høj grad lever op til de ønsker, DKR har til kampagnen – og at tilbuddet strategisk, kreativt og økonomisk er meget overbevisende.”

Rådets valg af Public fuldender en god uge for bureauet. I fredags havde man ni film på shortlisten ved True Award – alle for Forsvarets Uddannelser. Nomineringerne blev ikke vekslet til nogen priser, men det blev til titlerne som hhv. Årets Bureau og Årets Annoncør.

Filmene for Forsvarets Uddannelser rammer tv og biografer igen senere på året, relanceringen af Nabohjælp har premiere sidst i november, mens knivkampagnen går i luften 13. december.