VisitDenmark er ude med en ny kampagne, der skal inspirere danskerne til at holde ferie i Danmark. Fokus fra Danmarkskampagnen, som den hedder, er på alt det fine og finurlige, Danmark har at byde på.
Det skal vises med ‘humor, danskernes egne billeder og idéer til overraskende oplevelser’, skriver VisitDenmark i en pressemeddelelse.
Eksempler på dette er en Puch Maxi-tur i Thyborøn, et besøg i Nationalparken i Thy eller en tur i kanalerne i København på en flydende jacuzzi.
Danmarkskampagnen er en fortsættelse af sidste års ‘Meget mere end bare Danmark’-kampagne, der havde skuespiller Martin Brygmann i rollen som indigneret fortaler for ferieoplevelser i Danmark.
Se filmen fra sidste år:
I år er fokus dog ikke selve opfordringen til at holde ferie herhjemme. I stedet er der fokus på de mange anderledes og uventede oplevelser, man kan få i Danmark. Skuespiller Mette Horn bliver ny frontfigur for kampagnen, der udfoldes med en kampagnefilm medio maj.
Et element, der går igen fra sidste års kampagne, er hashtagget #baredanmark. Sidste år blev danskerne opfordret til at dele billeder af oplevelser i Danmark på sociale medier med hashtagget, der kan fungere som inspirationskatalog til en ferie i Danmark. 75.000 danskere har indtil videre delt billeder fra hele landet – og tallet stiger stadig.
Håbet er, at 2021-kampagnen kan skabe grobund for et fællesskab, hvor danskerne kan guide og inspirere hinanden til oplevelser i Danmark.
Billede: Annoncekampagne
”Der er mange danskere, som endnu ikke har booket deres ferie, og derfor sætter vi nu tryk på en stor kampagne for at inspirere til at blive hjemme igen i år. Sidste år fik danskerne øjnene op for, hvilket fantastisk ferieland Danmark er, og vi glæder os til at vise endnu flere og nye overraskende oplevelser, som vores eget land gemmer på,” siger VisitDenmarks adm. direktør Jan Olsen i en pressemeddelelse.
Danmarkskampagnen er udviklet af Hjaltelin Stahl, der også stod bag sidste års kampagne fra VisitDenmark.
Forskellige danske destinationer står sammen med VisitDenmark bag kampagnen, der lanceres i dag, den 21. april, med annoncer i landsdækkende medier.
Danmarkskampagnen vil blive rullet ud gennem annoncer, reklamefilm, på sociale medier, i webisodes og flere andre formater i løbet af året.