Kampagne skal ændre danskeres syn på vagtmænd

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

PR-bureau bag kampagne, der skal gøre op med fordomme om vagt- og sikkerhedsfolk. Se filmen, der er lavet af Grow Productions.

I dag starter en kampagne fra Vagt- og Sikkerhedsindustrien (VSI), der skal gøre op med danskernes syns på vagt- og sikkerhedsvirksomheder og deres ansatte.

“Hvis jeg skal sige det lidt firkantet, så tror jeg, at mange danskere har en forestilling om, at en vagt enten er en dørmand i nattelivet eller en mand med sin hund. Og selvom det er en del af branchen, så er branchen meget mere end blot det. Vores medlemsvirksomheder arbejder hver dag med teknologiske sikkerhedsløsninger, der sikrer tryghed og sikkerhed for tusindvis af danskere og ansatte i hele Danmark”, siger Tom Laursen,  formand for VSI, der er en brancheforening under Dansk Industri.

Bag kampagnen står PR-bureauet Primetime, som har stået for koncept, strategi og eksekvering af kampagnen, som kører i første kvartal 2018.

Kampagnen starter med en film, lavet af Grow Productions og som skal køre på Facebook og LinkedIn.

Derudover består kampagnen af et case- og et mytedræberkatalog, infografikker og en række historier til relevante medier.

Filmen viser de forskellige opgaver, som valgt- og sikkerhedsfolk løser. Både ved at være fysisk tilstede med vagter og gennem avanceret teknologisk udstyr.

Man møder bl.a. en billetkontrollør i en bus, en vagtansat som går en runde på DTU og en ansat ved en værditransport.

” Vi vil gerne fortælle danskerne, at branchens opgaver spænder meget bredt. Vi er en branche, som eksempelvis står for sikkerheden af værker på kunstmuseer, sørger for at danske havne overholder internationale standarder og vi bistår ansatte på plejehjem med at sikre, at den ældre tager sin medicin og hjælper de ansatte med tunge løft.” siger Tom Laursen.