I næste uge starter Danhostel sin største kampagne nogensinde. Over 3 mio. kroner skal bruges til at ændre folks opfattelse af, at et vandrerhjem ikke er et primitivt feriested, men tidsvarende og moderne.
”Vi ved fra analyser, at folk har et godt kendskab til os, men vi ved også, at folk har den opfattelse, at et vandrerhjem er et gammeldags sted. Det er det indtryk, vi gerne vil ændre, for i dag er et vandrerhjem – eller hostel, som vi kalder det – af lige så god kvalitet som mange hoteller,” siger Ole Andersen, adm. dir. i Danhostel.
Budgettet bliver brugt på film, som skal vises på tv og i biografen samt outdoor, print, pr og i særdeleshed digital markedsføring og brug af social media.
Filmen er produceret af Mayday, mens Danhostel selv har stået for de øvrige kampagneelementer.
Kampagnen henvender sig til fire målgrupper. Den mest synlige del af kampagnen bliver rettet mod familiesegmentet med pay-off’et: Til familier i alle størrelser.
Men især een slags familie, vil man gerne kommunikere til, fortæller Ole Andersen:
”Store familier – dem, der typisk består af dine og mine børn – lejer ofte et sommerhus, når de tager på ferie. Vi vil gerne fortælle, at et hostel er et godt alternativ, fordi man er lidt mere uafhængig og kan komme lidt mere omkring ved at tjekke ind på et hostel.”
Kampagnen rettet mod familier løber resten af året, mens kampagnen til de øvrige tre målgrupper – som er sport, lejrskole og kurser & konferencer – er planlagt til at fortsætte de næste 3 år.
Filmen starter på SBS’ kanaler på mandag og følges op online i form af bl.a. adwords og retargeting samt printannoncer i flere forskellige medier.