Når flere end 39.000 Copenhell-deltagere, skal ud på Refshaleøen i København er cyklen et populært transportmiddel.
For at få de musikglade gæster sikkert frem og tilbage, har Rådet for Sikker Trafik udviklet en kampagne i samarbejde med Live Nation, der står bag Copenhell.
Sorte plakater med brændene kranier med lysdioder i øjnene og iført cykelhjelm med budskabet: ‘Brug hjelm – når du cykler ad helvede til’ vil blive hængt op på Copenhell og 1.400 andre steder i København samt på flere af de særbusser med nummer 666, der transporterer koncertdeltagerne fra Hovedbanegården og ud til Refshaleøen i de fire dage, som festivalen varer.
“Vi er begejstrede for samarbejdet med Copenhell, da det giver os en unik mulighed for at nå ud til det heavyglade og cyklende publikum på en sjov og kreativ måde. Denne kampagne viser, hvordan en simpel kreativ idé kan udfoldes effektivt til en specifik målgruppe med både relevans og glimt i øjet”, siger Lisbeth Sahl Bauditz, seniorprojektleder og ansvarlig for cykelhjelmskampagnen hos Rådet for Sikker Trafik.
Fra partnership activation manager hos Copenhell, Rasmus F. Kristensen, lyder det:
“Vi er glade over at samarbejde med Rådet for Sikker Trafik om denne kampagne. I LiveNation er vi dedikerede til at give vores koncertgængere en uforglemmelig oplevelse, og det inkluderer at sikre, at de kommer sikkert frem og tilbage. Ved at kombinere vores passion for musik med en vigtig sikkerhedsbesked, håber vi at kunne gøre en reel forskel og opfordre vores heavyglade publikum til altid at bære hjelm, når de cykler.”
Da Rådet for Sikker Trafik og Copenhell sidste år hængte nogle lignende plakater op ved Copenhell, forsvandt over halvdelen af plakaterne, da nogle af gæsterne tog en plakat med sig, da de gik hjem.
Foruden plakater rundt om i København og på Copenhell, vil kampagnen også kunne findes og ses på 25.000 Go-Cards, som man kan finde på cafeer, i biografer m.m. i København i de næste par uger.