Kampagne skal sikre nye medarbejdere en god opstart

Emil Malte Simonsen
emil.s@bureaubiz.dk

Dansk læringsplatform vil ud på det europæiske marked. Det skal ske med en kampagne, der sætter fokus på den første arbejdsdag. &Partner er bureau og filmen er produceret af Blonde Inc. Se den her.

Learningbank, der arbejder med pre- og onboarding gennem en såkaldt Learning Lifecycle Platform, er ude med sin første rigtige kampagne i Danmark, Norge, Sverige og Finland, og vil blive udrullet i flere europæiske lande efter nytår. 

Kampagnen er samtidig startskuddet for Learningbanks første egentlige brandunivers, der har fået navnet ‘Everyone deserves to be happy at work’.

Det nye univers er udviklet i samarbejde med &Partner, mens Blonde Inc. har stået for produktionen af kampagnefilmen.

Målsætningen lyder, at man vil skabe både gladere og dygtigere medarbejdere ved at sikre en god opstart på den nye arbejdsplads. 

”Behovet for at kunne tiltrække, udvikle og fastholde medarbejdere har aldrig været større end det er i dag. Samtidig har det heller aldrig været sværere end i dag. Folk skifter job oftere, og udviklingen ser kun ud til at gå én vej. Derfor skal vi tage læring endnu mere seriøst – og det starter altså fra dag ét,” siger John Risør Hansen, VP of marketing hos Learningbank, i en pressemeddelelse.

Han fortsætter:

”Derfor har vi villet skabe en kampagnefilm, der fortæller dette budskab gennem en historie, vi på den ene eller anden måde alle sammen kan relatere til. Nemlig en første dag på et nyt arbejde. Vi er i dén grad stolte af resultatet, og vi håber, at den får virksomheder derude til at tænke en ekstra gang over, om de nu også har helt styr på deres pre-, onboarding og læringsprocesser.”

To forskellige fortællinger i filmen
Kampagnens hovedfilm viser simultant to forskellige scenarier for en medarbejders første arbejdsdag. Ét, hvor der ikke er styr på pre- og onboarding, og ét, hvor der er. 

”Tanken med at køre to fortællinger simultant i samme frame, skal på den ene side være med til at understrege de tydelige forskelle, der er mellem de versioner af ’den første arbejdsdag’. På den anden side har vi heller ikke noget problem med, at folk er nødt til at se filmen endnu en gang for helt at fange, hvad der sker i begge scenarier. Det ser vi derimod blot som en styrke,” siger Jacob Færtz, CEO hos &Partner og creative lead på kampagnen.

Kampagnen kører kun digitalt – herunder på Facebook, LinkedIn, YouTube og display. Den kommer til at køre periodisk over de næste ni måneder, og vil derefter blive udbygget med flere fortællinger om medarbejderrejsen. 

&Partner oplyser til Bureaubiz, at kampagnens samlede budget lyder på en mio. kr. over perioden på ni måneder. 

Tidligere har Learningbank samarbejdet med bl.a. Avidly og Mindmill om hovedsageligt inbound marketing. Udover &Partner, der er kreativ samarbejdspartner, arbejder Learningbank også med S360 om performance marketing.

Se filmen her.