Af Pia Osbæck pia@bureaubiz.dk

Sylvester Hvid & Co. står bag ny kampagne for Højmark Rejser, der i stedet for sne, ski, bjerge og hoteller, viser en far og hans datter, der måske kunne bruge mere kvalitetstid sammen derhjemme. Bureauet vandt pitchen foran Hjaltelin Stahl og Clienti

Højmark Rejser har lanceret en anderledes skikampagne, hvor der hverken er skiløbere, sne, hoteller eller andre skirelaterede ting.

Bag kampagnen står Sylvester Hvid & Co., som i et pitch vandt foran Hjaltelin Stahl og Clienti.

Ønsket om et nyt kommunikationsunivers, kom fra rejsebureauets bestyrelse, da de stillede spørgsmålet “Hvad gør vi anderledes denne sæson, som vi ikke gjorde sidste?”.

Det resulterede i valget om at gå i udbud for at få et kreativt bureau, siger Jesper Merrild, koncernmarketingchef for SkiGroup A/S, der er ejere af Højmark Rejser:

“Udbuddet hang også rigtig meget sammen med et ønske om, at tage fat i en række kreative bureauer, som vi ikke havde arbejdet sammen med før. Netop for at forsøge at slippe kreativiteten løs.  Og hos Sylvester Hvid & Co. blev vi præsenteret for et kommunikationsunivers, som tog fat i noget aktuelt for tiden, mens det stadig illustrerede masser af mileage og rørte ved vores brands fundament. Alt var tænkt til ende og det har tilpas meget kant, uden at være elitært eller urelaterbart. Vi blev virkelig præsenteret et kampagne koncept, som ramte os”.

Sylvester Hvid foreslog at kampagnen skulle italesætte et problem i forbrugernes hverdag; at mange familier tilbringer meget tid sammen og gør meget for hinanden uden rigtig at være til stede.

Samtidig skulle der særligt kreative og kommunikative evner til for at tage kampen op mod corona-krisens kvælertag på rejsebranchen, siger bureaudirektør og kontaktansvarlig fra Sylvester Hvid og Co, Camille Sousa-Sousa:

“Corona parolen ‘Sammen, hver for sig’ kunne lige så godt være brugt til at beskrive dagligdagen i mange familier – også før corona. Og efter forårets coronapanik havde lagt sig – da forældre skulle lære at arbejde hjemmefra, imens de skulle underholde og aktivere deres børn – så vi en kollektiv eksistentiel krise vinde frem. Mange begyndte at tvivle på deres 9 til 17 jobs og reflekterede over muligheden for at flekse mere, arbejde hjemmefra oftere eller helt at gå ned i tid. Alt sammen i et forsøg på at kunne give plads til at være endnu mere sammen med de mennesker, vi elsker.”

Hun fortsætter:

“Denne bevidsthed om værdien af kvalitetstid, har Højmark Rejser altid haft, eftersom det er netop dette deres ski- og aktive rejser skaber, så vi fandt et naturligt match mellem den indsigt og Højmark Rejsers produkt”.

Kampagnen hedder ‘Gør vi nok med hinanden?’ og filmen er her:

Kampagnen kører som minimum 6 uger fra den 14. september 2020 nationalt på TV2, og vil derudover kunne findes på diverse sociale og digitale medier, samt displaynetværks.

 

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club