Is skal sælges med omtanke. Der er essensen af Premier Is’ markedsførings-strategi.
Ideen er, at det er omtanken – og de naturlige råvarer – der skal sælge Premier Is frem for storstilede salgskampagner eller produktreklamer, og derfor kan den danskejede isproducent p.t. ses både i tv-reklamer og helsidesannoncer, hvor man markedsfører et klimapartnerskab med Dong Energy.
Kampagnen er skabt af Kunde & Co, der har både Dong og Premier Is på kundelisten.
Adm. dir. Jesper Uggerhøj, Premier Is, er overbevist om, at man rent faktisk kan sælge is på omtanke.
“Vi tror på, at en af parametrene for de danske forbrugere er miljøbevidstheden, og at man som dansk producent forventes at tage et ansvar for natur og miljø. Derfor arbejder vi med at nedsætte vores energiforbrug og CO2-udslip ved at vælge vindenergi og miljøbevidste samarbejdspartnere, og vi har indgået et meget udbytterigt klimapartnerskab med Dong,” siger Jesper Uggerhøj i en pressemeddelelse. Her lyder det videre:
“Men omtanken for miljøet gør det selvfølgelig ikke alene. Isene skal først og fremmest have en høj kvalitet, og så viser en større undersøgelse, som vi har fået foretaget, at danskerne prioriterer is af naturlige råvarer allerhøjest, når de vælger is.”
Hele 85 % af de adspurgte, satte ligefrem det at fremstille is af naturlige råvarer, så man får “naturens egen opskrift på is” som den højeste prioritet.
“Vi har selv en mission om at fremstille is baseret på gode råvarer, men hvad er det egentlig, vores kunder ønsker af os? F.eks. ønskede nogle af os internt, at vores koncept skulle være “is til alle anledninger”, hvorimod danskerne ønskede “naturens egen opskrift på is” og “is med omtanke”. Og vi har lyttet meget til forbrugerne i denne undersøgelse,” siger Jesper Uggerhøj og fastslår, at et fokus på omtanken for klima og miljø kombineret med brugen af naturlige råvarer er vejen frem til et bedre image og sidste ende bedre salg.
Det fremgår ikke af pressemeddelelsen, hvor vidtgående man vil fravælge mere traditionelle markedsføringstiltag.