Dialog og digital ligner en vinderformel. Tidligere har mans et Magnetix levere en imponerende vækst og indtjening, og nu gør Wunderman det samme.
Magnetix er godt nok nu karakteriseret som et digitalt bureau, mens Wunderman stadig står som et dialog-bureauer. Men uanset karakteristik, så er begge bureauer vokset ud af dialog-verdenen og Wunderman rummer også masser af digitalt arbejde.
I 2014 præsterede Wunderman en fremgang i bruttoavancen på 25,7 pct. til 127 mio. kr. og en endnu større fremgang på bundlinjen til et plus på 31 mio. kr. (resultat af primær drift).
Af en fremgang i bruttoavance på ca. 26 mio. kr. endte de 12 mio. på bundlinjen. Det er flotte tal og giver bureauet en overskudsgrad på næsten 25.
Wunderman noterer selv i årsberetningen, at “fokus på digitale, direkte og relationsmarkedsførings-løsninger, der skaber forretningsmæssigt målbar værdi på tværs af alle tilgængelige kanaler fortsat er særdeles efterspurgt” – et udsagn der er svært at modsige.
“For de fleste af vores kunder arbejder vi med ”marketing automation” og stræber mod at gøre det ”omni channel”, som er den store udfordring teknisk såvel som organisatorisk, men som der efterhånden er stor interesse for både i Skandinavien og internationalt,” siger adm. dir. Jan Werner og fortsætter:
“Vores kundeliste er ikke så lang, men vi er meget glade, for dem vi har, og vi ønsker ikke, at få mange nye kunder, men prøver at finde kunder som ligner dem, vi allerede har. Kunder der er ambitiøse, dygtige og som vi kan samarbejde med i mange år.”
Bureauet har et datterselskab i Sverige med 20 mand, men arbejder ret integreret. I Norge har man en repræsentation men ikke et egentlig kontor. Grundlæggende håndteres det norske marked ud af Danmark.
Nøgletal for Wunderman
- Bruttoavance 127 mio. kr. +25,7 pct.
- Bruttoavance pr. medarbejder 913.669 kr. +3,1 pct.
- Lønandel 58,7 (61,4)
- Resultat af primær drift +31,03 mio. kr. +62,1 pct.
Bruttoavancen er estimeret af Bureaubiz