Sidste år gik DK Konfekture, der står bag Katjes brandet i herhjemme, sine egne veje og har siden da valgt en bureausamarbejdspartner i Danmark.
Valget faldt efter en bureau-sondering på media- og kommunikationsbureauet Mindshare.
Afsættet er den hårde konkurrence på konfekturemarkedet, hvor opgaven er at differentiere sig, så det hele ikke kun bliver et spørgsmål om pris.
Her hjælper det, at der er et øget fokus på ingredienserne i slik, og at flere og flere – især kvinder, pointerer DK Konfekture – er opmærksomme på, hvad de spiser.
Katjes tilbyder en række Veggie varianter, der er uden animalsk gelatine, og det skal Mindshare nu skabe større opmærksomhed omkring.
Mindshare testede det eksisterende, kreative materiale fra Tyskland, og resultaterne var tilfredsstillende. Anbefalingen var derfor, at marketingbudgettet primært bruges på at udbrede kendskabet til Katjes Veggie via den eksisterende tv-reklame, og premieren er mandag den 4. maj.
I forbindelse med adaptation af spottet fra tysk til dansk blev Mindshare ligeledes valgt i en budrunde.
Selv om mediestrategi og -forhandling har spillet den største rolle i Katjes valg af Mindshare, så ser kontaktdirektør Henrik Kraglund i en pressemeddelelse dette som ”et godt eksempel på fordelene ved at samle analyse, planlægning, indkøb og produktion et og samme sted”.
Premiere-filmen kan ses her: