Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

Skridtet skal styrke brandet i konkurrencen med andre mærker eller handelsmærker.

Selvfølgelig kan man se på æsken, om corn-flakes’ene er fra Kellogg’s. Men når de først er nede i skålen, så ligner alle corn-flakes hinanden.

Det overvejer Kellogg’s nu at gøre noget ved.

Ved hjælp af en laserteknik kan man påføre Kellogg’s logoet på corn-flakes, og man tester i øjeblikket teknikken af.

Planen er at påføre logoet på et antal flakes, som så blandes i æskerne. Logoet vil således ikke være på alle flager.

“I de forløbne år, har der været en forøgelse af mærker, der forsøger at kapitalisere på Kellogg’s popularitet. Vi ønsker, at forbrugere skal være helt sikre på, at Kellogg’s ikke laver corn-flakes til nogen andre”, siger Helen Lyons, der er ledende fødevareteknolog hos Kellogg’s.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club