Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

Koncernen ventes at igangsætte en proces, der skal reducere antallet af bureausamarbejder til en sjettedel.

Lige som flere andre store annoncører har gjort det, vil Kellogg’s nu også konsolidere sine bureausamarbejder. Det skriver AdAge.

Projektet er kendt som “Project silver” og er styret af koncernens procurement afdeling med henblik på at kontrollere udgifterne og etablere “foretrukne partnere”.

En chef har over for AdAge tilkendegivet, at koncernen sigter mod at reducere antallet af bureauer fra ca. 30 til 5-6 stykker, men da en talsperson blev spurgt til flere oplysninger blev der lukket i.

Kellogg’s arbejder først og fremmest sammen med Publicis’ Leo Burnett og WPP’s JWT, men der foreligger ikke noget om, hvorvidt projektet vil kunne true nogen af disse samarbejder.

I Danmark håndteres Kellogg’s af Halbye Kaag JWT.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club