Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

Gårsdagens organisationsændringer i telekoncernen kostede Ken H. Andersen jobbet.

Samtidig med, at TDC offentliggjorde regnskab i går, meddelte man også en organisationsændring, hvor divisionerne Fastnet Norden og Mobil Norden bliver nedlagt.

Hensigten er at ændre den teknologibaserede organisering til en organisering bestående af Privat, Erhverv samt Branchesalg & Operations, der får ansvaret for netværk, it, drift og salg til branchekunder.

Jesper Theill Eriksen, der hidtil har været koncerndirektør for TDC Mobil Norden, bliver koncerndirektør for Privat, mens Carsten Dilling, tidligere koncern-direktør for TDC Fastnet Norden, bliver koncerndirektør for Branchesalg & Operations.

Derudover stopper koncerndirektør for Business Nordic, Klaus Pedersen. Som ny direktør for Business Nordic og medlem af TDC’s direktion har bestyrelsen ansat Jens Munch-Hansen, der kommer fra IBM.

Men organisationsændringerne har også fået konsekvenser lidt længere nede, idet Ken H. Andersen, der har haft ansvar for salg og marketing på fastnet – og bl.a. stået for lanceringen af Home Trio – har mistet sit job.

“Ken har ydet en stor indsats i forbindelse med den succesfulde lancering af Home Trio. Men i forbindelse med, at vi ændrer organisationen og lægger de kunde- og markedsrelaterede enheder i Fastnet Norden og Mobil Norden sammen, har der ikke været det perfekte match til Ken fremadrettet, og derfor stopper han”, lyder forklaringen fra informationschef Nicolaj Due.

Hverken han eller Ken H. Andersen har yderligere kommentarer lige som det heller ikke er offentliggjort, hvem den nye salgs- og marketingansvarlige bliver.

Koncernchef Henrik Poulsen forklarede i en pressemeddelelse i går:

“TDC har de seneste år været gennem en vigtig fase, hvor omkostningsreduktioner har været i højsædet. Det har betydet, at TDC i dag har kunnet aflevere sin hidtil bedste indtjening. Nu er vi klar til næste skridt i processen, hvor vi kombineret med en fortsat stram finansiel styring skal styrke vores kunde- og markedsfokus betydeligt.

For at sikre dette fokus har vi behov for en organisation, der i højere grad imødekommer kundernes behov for enkle og sammenhængende løsninger på tværs af platforme.”

Kommentarer

  1. Hvis målet for en overskift er, at få læseren til at læse, så har overskriften til denne artikel opfyldt sit – for mit vedkomne. Hvis overskriften også har til formål at favne indholdet, så blev jeg slemnt skuffet! Artiklen handler jo næsten ikke om Ken H. Andersen, men mere om organisationsændringen…? Måske er de journalistiske principper i orden, men jeg bryder mig ikke stilen!

  2. Kære Anne Jacobsen. Nyheden på et site som Bureaubiz er Ken H. Andersen. Jeg kunne godt have skåret alt andet fra og skrive meget kort, at han var blevet fyret og kommentaren fra TDC. Beskrivelsen af organisationsændringen var et forsøg på at sætte hans fyring ind i sammenhæng. Hvad havde du ellers forventet, at artiklen skulle handle om?
    Hilsen Finn Graversen

  3. Kære Finn Graversen. Jeg havde forventet, at artiklen handlede om en dokumenteret personlig meget alvorlig handling udført af Ken H. Andersen, der havde bevirket en øjeblikkelig fyring. Der er ikke meget ”grundet organisationsændringer” i den overskift du har valgt. Organisationsændringer, som jo er grunden til, at Ken H. Andersen er holdt op – læser jeg. Men det er der måske ikke så god en historie i, eller hvad ved jeg… At fange læseren på denne måde, som jeg tolker negativt og personfikseret, havde ikke overrasket mig i Se & Hør. Men det gør det på dette site, hvilket du kan vælge at tage som et udtryk for tilfredshed med øvrige artikler. Med venlig hilsen Anne Jakobsen

  4. Kære Anne. Formelt er der jo ingen tvivl. Ken H. Andersen er blevet fyret. Men spørgsmålet er så, hvilke værdiladninger der knytter sig til det udtryk i en overskrift. Det er jo en relevant diskussion. Hvis vi nu havde skrevet “Ken H. Andersen skubbet ud af TDC” eller “Ken H. Andersen må sige farvel til TDC” i stedet, hvordan ville du så opfatte det? Hilsen
    Finn Graversen

  5. Kære Finn Graversen. Jeg gætter på, at du som journalist har en fin fornemmelse for den gængse opfattelse af et udtryk, og hvilke værdi-knapper der trykkes på. En relevant diskussion – ja…. Men også et valg, en stil. En stil jeg ikke byder mig om, og så er den vist ikke længere. Dine to alternativer er blødere, men i samme kategori. Tak for dine tilbagemeldinger. Med venlig hilsen Anne Jakobsen.

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club