Ken H. Andersen fyret fra TDC

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

Gårsdagens organisationsændringer i telekoncernen kostede Ken H. Andersen jobbet.

Samtidig med, at TDC offentliggjorde regnskab i går, meddelte man også en organisationsændring, hvor divisionerne Fastnet Norden og Mobil Norden bliver nedlagt.

Hensigten er at ændre den teknologibaserede organisering til en organisering bestående af Privat, Erhverv samt Branchesalg & Operations, der får ansvaret for netværk, it, drift og salg til branchekunder.

Jesper Theill Eriksen, der hidtil har været koncerndirektør for TDC Mobil Norden, bliver koncerndirektør for Privat, mens Carsten Dilling, tidligere koncern-direktør for TDC Fastnet Norden, bliver koncerndirektør for Branchesalg & Operations.

Derudover stopper koncerndirektør for Business Nordic, Klaus Pedersen. Som ny direktør for Business Nordic og medlem af TDC’s direktion har bestyrelsen ansat Jens Munch-Hansen, der kommer fra IBM.

Men organisationsændringerne har også fået konsekvenser lidt længere nede, idet Ken H. Andersen, der har haft ansvar for salg og marketing på fastnet – og bl.a. stået for lanceringen af Home Trio – har mistet sit job.

“Ken har ydet en stor indsats i forbindelse med den succesfulde lancering af Home Trio. Men i forbindelse med, at vi ændrer organisationen og lægger de kunde- og markedsrelaterede enheder i Fastnet Norden og Mobil Norden sammen, har der ikke været det perfekte match til Ken fremadrettet, og derfor stopper han”, lyder forklaringen fra informationschef Nicolaj Due.

Hverken han eller Ken H. Andersen har yderligere kommentarer lige som det heller ikke er offentliggjort, hvem den nye salgs- og marketingansvarlige bliver.

Koncernchef Henrik Poulsen forklarede i en pressemeddelelse i går:

“TDC har de seneste år været gennem en vigtig fase, hvor omkostningsreduktioner har været i højsædet. Det har betydet, at TDC i dag har kunnet aflevere sin hidtil bedste indtjening. Nu er vi klar til næste skridt i processen, hvor vi kombineret med en fortsat stram finansiel styring skal styrke vores kunde- og markedsfokus betydeligt.

For at sikre dette fokus har vi behov for en organisation, der i højere grad imødekommer kundernes behov for enkle og sammenhængende løsninger på tværs af platforme.”