DRRB har nu åbnet for indstillinger til Claus Fynbo Legatet på 30.000 kr., der blev indstiftet sidste år, på opfordring fra Wibroe, Duckert & Partners, Legatet gives en gang om året til en ung kreatør på et DRRB-bureau, og er er indstiftet til ære for art director Claus Fynbo, som i 2006 døde af kræft kun 41 år gammel.
Claus Fynbo var kendt i branchen som en eminent reklamehåndværker med et ublasert forhold til sit ellers enestående potentiale. I hans ånd er forretningsforståelse, flid og fandenivoldskhed derfor nogle af de dyder, der skal til for at blive nomineret til Claus Fynbo Legatet, som har til opgave at anspore branchens kreative talenter til at udvikle netop den type egenskaber.
Claus Fynbo Legatet kan principielt bruges på alt lige fra to ugers uddannelse på en internationalt anerkendt reklameskole til en ferierejse sydpå med vennerne. Det afgørende er, at branchens største talenter – tekstforfattere såvel som ad’ere – får et velfortjent skulderklap for godt arbejde samt for deres evne til at kombinere flid og forretningsforståelse med den fandenivoldskhed, som Claus Fynbo selv var en fornem eksponent for gennem hele sin karriere.
For at nominere en kandidat til Claus Fynbo Legatet, skal man være kollega med, chef for eller kunde hos det bureau, hvor kandidaten arbejder. Det er desuden afgørende, at nomineringen af kandidaten underskrives af en af bureauets kunder, der bekræfter kandidatens ekstraordinære indsats og arbejde med udvalgte opgaver.
Uddelingen af legatet finansieres af Wibroe, Duckert & Partners, men legatet uddeles af DRRB, herunder af en bestyrelse bestående af kreative personligheder i branchen, som gennem årene har arbejdet sammen med Claus Fynbo.
Deadline for indstilling af en kandidat er fredag den 14. november.