Der plejer at ske en større udskiftning af kategorier, når FDIH afholder sin årlige uddeling af e-handelspriser.
I år er der dog kun én udskiftning, og det er brancheprisen, som ændrer sig hvert år. Sidste år var brancheprisen inden for Livsstil. I år bliver det inden for Oplevelsesøkonomi.
Når der ellers ikke er nogle ændringer, betyder det også, at den kategori, der blev introduceret sidste år – og som var målrettet webbureauer – stadig er på listen over de e-handelspriser, der uddeles.
Kategorien hedder: ”Bedste e-handelscase – webbureau og andre leverandører”, og sidste år var der 15 bureauer/leverandører, der stillede op i kategorien.
In2media og Trifork løb med prisen sidste år for deres MobilePay-løsning for Danske Bank.
Hvis man ønsker at få muligheden for at vinde en e-handelspris inden for en eller flere af nedenstående kategorier, skal man tilmelde sig her inden den 25.marts
E-handelsprisen 2015 overrækkes torsdag den 21. maj i Tivoli Hotel. Sidste år deltog 600 personer i prisfesten.
Kategorierne til dette års e-handelspris er:
- Bedste B2C-virksomhed – online omsætning over 30 mio. kr.
- Bedste B2C-virksomhed – online omsætning under 30 mio. kr.
- Bedste B2B-virksomhed
- Bedste nye e-handelsvirksomhed
- Bedste omni-channel-virksomhed
- Bedste mobile e-handelsløsning
- Bedste cross border-virksomhed
- Bedste re-design af webshop
- Bedste e-handelscase – webbureau og andre leverandører
- Brancheprisen 2015: Oplevelsesøkonomien
- Brugernes Favorit
- E-handelsprisen Guld