I maj lå det fast, at Waoo! ville udfordre bl.a. TDC på bredbånd med indhold. 15 energiselskaber stod bag selskabet, som Envision blev valgt som bureau til at udvikle navn og identitet for.
I dag lanceres så selve udspillet. Envision er fortsat bureau, og hos kunden – som markedsdirektør – sidder en mand, der i over 10 år har markeret sig på bureausiden.
Ole Herstal var i fem år partner hos Kunde & Co, efterfulgt af fire år i Co+Høgh – som partner og de sidste to år også som adm. direktør. Siden har han været med til at stifte bureauerne ImpaqCph, der nu er fusioneret med In2media, og ContentCph, hvor han nu har trukket sig tilbage i en rolle som bestyrelsesmedlem.
Siden juni har Ole Herstal været hos Waoo! og været med til at udvikle lanceringskampagnen:
“Vi introducerer “underholdning og kommunikation med lysets hast” – en sætning, der fortæller om vores to ben; bredbånd og underholdning. Og vores kampagne er målrettet enkeltpersoner, for vi søger ikke at portrættere en kernefamilie. Waoo! er nemlig ikke kun virksomhedens navn, men også en følelse, og det er individuelt, hvordan den følelse fremkaldes,” siger Ole Herstal.
Men I må da lægge et seriøst budget bag, når I går ud og melder krig mod en af landets annoncører, TDC …
“Det er markedet, der har tolket det som en priskrig – ikke os. Vores konkurrenter er TDC såvel som YouSee og Fullrate. Vi kalder det fiberbredbånd, og ikke bare bredbånd, og når vi fortæller om 30/30 Mbit/s, så er det, hvad forbrugeren også får – vi taler ikke om en markedsført hastighed og en oplevet hastighed,” siger Ole Herstal.
Kampagnen fra Waoo! kan ses på nationalt tv fra i dag og følges op med online, radio, outdoor og print. På lokalt og regionalt plan er det de enkelte selskaber bag Waoo!, der står som afsender.
Det visuelle udtryk forener grafik, tegninger og ægte mennesker i en stil, der kendes fra A-ha og “Take on me”-videoen. Bureaubiz arbejder på at skaffe et link til Waoo!-kampagnen.