Af Finn Graversen finn@bureaubiz.dk

For første gang nogensinde har forsangeren i Magtens Korridorer involveret sig i en reklamefilm. Se den her.

Det er tæt på at ligne en Mensch-stil – en reklamefilm, der er en samling billeder med musik og/eller en speak. Godt nok er det en velkendt reklameform, men Mensch har i de seneste par år stået bag adskillige store kampagner baseret på den model: Danske Spil, Landbrug & Fødevarer, Danske Bank – og nu DSB.

Her er filmen i imagekampagnen netop kommet frem – og ud over form-sproget gør den gør sig bl.a. bemærket ved, at man for første gang nogen sinde kan opleve forsangeren fra Magtens Korridorer, Johan Olsen, optræde i reklamesammenhæng. Han har nemlig lagt stemme til filmen.

Han fortæller til en intern DSB-avis, at han altid har været glad for DSB og for tog i det hele taget.

“Jeg synes det nye DSB spot er smukt, romantisk og sentimentalt med et glimt i øjet. Det afspejler og genopfrisker den der længsel, som tog er flettet ind i. På den måde giver den et indtryk af at fokusere på de mennesker, der rejser, og dem de rejser til eller fra,” siger Johan Olsen til avisen.

Kommunikationsdirektør, Jakob Høyer siger om filmen:

“Vi mener, at filmen rammer DSBs formål og opgave i Danmark meget godt. Det er det, vi har forholdt os til. Den er anderledes end tidligere film – fordi den har et anderledes formål. Tidligere film har skulle sælge billetter eller nye produkter. Den her film skal fortælle om DSB’s formål og sammen med en række andre tiltag genskabe tilliden til DSB.”

Filmen er instrueret af Jeppe Rønde og optaget over fire lange dage over hele Sjælland. 42 statister deltog og musikken er skrevet af Jonas Struck og Asger Baden på baggrund af Niels Viggo Bentzons originale treklang D/Es/Bd fra 1984

Opgradér til BureaubizPro og bring dig og dine kollegaer i front med vigtig viden om bureaubranchen.

Kom på forkant med vigtig viden om bureau- og marketingbranchen. 

Med Bureaubiz Pro får du:

  • Regnskabsrapporten og/eller Konkurrenceanalysen digitalt 
  • Fuld adgang til Bureaubiz.dk
  • BureauNyt
  • PersonNyt
  • Bureaubattle
  • Bureaukalenderen
  • Brancheanalyser
  • Udbudsvagten
Køb nu

Kommentarer

  1. Ja, den er klart bedre end Harry-temaet, men er det blot et udklip af en længere reklame? 42 artister fylder da lidt mere.

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev