Af Pia Osbæck pia@bureaubiz.dk

Se hvem vinderen fra sidste uges kreative opgave er. Vær også med i denne uges opgave, som er nr. 3 ud af 7. Hvad kan du få ud af en hårnål?

Bureaubiz giver i samarbejde med formanden for Creative Circle, Dorte Nielsen, en kreativ opgave til læserne syv uger i træk.
Konkurrencen er en 7-week challenge for creative thinkers, og startede i forbindelse med World Creativity and Innovation Week, som Dorte Nielsen er dansk kreativitets ambassadør for. 

Hver uge stilles en ny kreativ opgave til Bureaubiz’ læsere, og hver uge vil Dorte Nielsen udvælge en vinder, som er den, der har løst den kreative opgave på den bedste, sjoveste og mest originale måde. Se den nye opgave nederst i artiklen.
 
Der var et tæt løb mellem to deltagere i denne uge i forhold til, hvad en tændstik ellers kan.
 
“Tak for de indsendte løsninger. Der var et tæt løb mellem Cecilie Ingrid Binger Christiansen og Nele Lannoo. Selv blandt Bureaubiz’s læsere var der stemmelighed mellem de to løsninger. Cecilie havde lavet en fin serie af idéer med mange gode varianter, mens Nele Lannoo havde lavet en konceptuel løsning med tændstikken som omdrejningspunkt.
 
Her er Nele Lannoos løsning:
Og her er Cecilie Ingrid Binger Christiansens løsninger: 
 
 
 
Vinderen er Nele Lannoo. Begrundelsen fra Dorte Nielsen lyder:
“Neles idé er enkel og elegant med et fint hint af humor. Idéen bruger tændstikkens grundform som udgangspunkt for idéen.”
 
Stort tillykke til Nele Lannoo, der vinder et eksemplar af Creative Thinker’s Rethink Book af Dorte Nielsen og Katrine Granholm, der udkommer i maj.
 
Denne uges opgave kommer fra ovenstående bog og tager udgangspunkt i en hårnål. Kig på hårnålen og tænk: Hvad ellers kunne det være?
 
Igen i den uge sættes et eksemplar af  bogen Creative Thinker’s Rethink Book på højkant som præmie til ugens vinder.
 
Sådan deltager du
Du deltager i konkurrencen ved at uploade et billede eller en video i kommentarfeltet på Bureaubiz’ Facebook-opslag, hvor du viser, hvordan du løser opgaven.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club