Kiksebrand inviterer kreative studerende til at lege

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

Mondelez International indbyder danske designtalenter til at komme med et bud på en fortolkning af kiksen, der kendes på ordene: twist, lick, dunk.

Kiksebrandet Oreo inviterer kreative studerende til en konkurrence, hvor de opfordres til at at lege med Oreo-brandet.

Formålet med konkurrencen er at inspirere til leg og kreativitet i hverdagen, fortæller Philip Glesner, der er brand manager for Oreo hos Mondelez Danmark.

”Vores mission med ’Play with Oreo’ er at inspirere til leg og kreativitet i hverdagen. Oreo er en kiks som er blevet verdenskendt for dens unikke ritual ’Twist, Lick, Dunk’, men med kampagnen tager vi leg og kreativitet til helt nye højder. Derfor synes vi, at det er helt oplagt at invitere kreative talenter fra hele Danmark til at lege med, og vi glæder os meget til at kunne fremvise vinderens værk på en af landets bedste beliggenheder.”

Det er grafiske studerende, der kan deltage i konkurrencen og invitationer er blevet sendt ud til KEA, Kunstakademiet, Designskolen i Kolding, Den Danske Filmskole, Skolen for Visuel Kommunikation i Haderslev, Kunstakademiets Designskole, Danmarks Medie- og Journalisthøjskole, Karakteranimationsuddannelsen, Viborg, Det Jyske Kunstakademi, IT-Universitet

Men Philip Glesner gør overfor Bureaubiz opmærksom på, at grafiske designstuderende, som læser på andre skoler, er velkomne til at skrive til Oreo.

Vinderen af konkurrencen, der kører indtil 29. marts, vinder 15.000 kroner og ’værket’ bliver hængt op på et outdoor-banner på Strøget i København, lige ved Storkespringvandet.

Desuden bliver arbejderne delt på de sociale medier.

Oreo vil desuden igangsætte forskellige bloggersamarbejder som også tager udgangspunkt i leg på forskellige måder.

Kampagnen er en del af den globale Play With Oreo-kampagne, men det er kun i Danmark og i Norge, at unge kreative får mulighed for at deltage i en konkurrence.

Juryen, som skal bedømme de unges arbejder, er:

  • Claus Knuth, reklamebureauet Bates Y&R
  • Emil Nørlund, radiovært på P3 og Mandskabet.dk
  • Konceptual Art Director Jan Stistrup, VICE Media
  • Louise Lyngbo Petersen, Art Director hos Elle
  • Philip Glesner, brand manager for Oreo hos Mondelez Danmark.
  • Sara Rosa Opperman, kommunikationsbureauet Hill+Knowlton Strategies