Af Peter Engholm 25@mail.dk

Opvarmning er den største hjemlige synder inden for energiforbrug, og det var en af årsagerne til, at koncernmarketingchefen i Dong skiftede til Rockwool.

“Skiftet fra Dong Energy var relativt udramatisk. Omstændigheder ville, at Rockwool og jeg mødtes, og dét, de har på tapetet, virker hamrende spændende,” siger Kim Bach, der i forgårs skiftede til Rockwool Scandinavia fra Dong Energy. Fra koncernmarketingchef til marketingdirektør.

Hvad er det, de har på tapetet?

“En opmærksomhed over for, at energiforbruget skal ned. Den generelle opfattelse blandt danskerne er, at elforbruget er den værste synder med 39 pct. af energiforbruget, men 26 pct. af forbruget kommer fra opvarmningen. Men reelt står opvarmningen for 53 pct. af energiforbruget. Den forretningsmæssige udfordring består i at vende opmærksomheden. Vi skal kommunikere med både forbrugere og politikere. Og med det pres, der er på os alle, så er det min vurdering, at Rockwool har en spændende position og mindst lige så spændende løsninger”, siger Kim Bach.

Det lyder som en grøn tilgang til jobskiftet …

“Jaeh, joeh … ja, det kan man da egentlig godt sige. Samtidig er Rockwool etableret på nordisk plan og det appellerede også til mig,” siger Kim Bach.

Og en anden tilgang til markedsføringen? Mere DM og PR, mindre massekommunikation a la aktiveringen af Dongs sponsorat af fodboldlandsholdet …

“Et sportsponsorat – og reklame i det hele taget – er sjovt og spændende, men det er ikke hele markedsføringspaletten. Omvendt vil jeg efter 2-3 dage i jobbet ikke udelukke noget på forhånd,” siger Kim Bach.

Rockwool er en tredjedel af Dongs størrelse. Er dit budget skåret tilsvarende?

“Det vil jeg naturligvis ikke svare på. Men jeg ville på den anden side være skuffet, hvis ikke du spurgte,” siger Kim Bach.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club