Kløften mellem virksomheder og deres kunder vokser

FiG

To unge bureaufolk har skrevet en ny bog henvendt til topledere om digital strategi.

Den ene er konsulent hos Kunde & Co. Den anden har sit eget bureau – Konsensus & Co.

Men deres fælles passion er den digitale verden, og sammen har de to bureaufolk begået en bog om digitale strategier, der er henvendt til topledelser.

Meget passende har de i den sammenhæng fået tidligere Tryg-chef, Stine Bosse, og tidligere Microsoft-chef, Jens Moberg, til at anbefale bogen.

Hypotesen fra de to forfattere er, at mange danske virksomheder spilder deres forretningsmæssige potentiale, og lader kløften mellem dem og deres kunder i den digitale verden vokse sig større hver dag.

“Det handler om at være helt specifik i forhold til det digitale. Det er ikke bare endnu en skærm, endnu en markedsføringskanal eller endnu et medie, der kan tænkes ind i vores gamle tankegang og modelapparat. Der er brug for nye hjælpemidler og nye tilgange til digitale platforme, der ikke ejes af IT-mastodonter og udtjente reklamefolk, men af virksomhedens ledelse,” siger Brian Andersen, medforfatter på bogen og konsulent hos Kunde & Co.

Den anden forfatter, Anders Baron fra Konsensus & Co, tilføjer: “Vi tror på at det er et helt afgørende konkurrencemæssig parameter for virksomheder nu og i fremtiden, at kunne løfte nettet til et strategisk niveau.”